Najnowsze galerie

Najnowsze artykuły

Chanel

30.06.2010 14:06

Chanel
„Nie można mówić o modzie Chanel. Chanel to ponad wszystko styl. To co modne z czasem wychodzi z mody, styl nigdy.”

Słowa Gabrielle Coco Chanel najlepiej oddają to, czym założona przez nią marka kieruje się już od prawie wieku. Niewiarygodny sukces przez lata przeplatał się z nieszczęśliwym życiem jej założycielki. Niespełnione miłości kierowały ją w pracę, której poświęcała cały swój czas, stając się ikoną stylu i jedną z najbardziej znanych i wpływowych kobiet świata. Nieprzemijająca sława i prestiż nie wziął się znikąd. Jak żadna inna marka, Chanel dba o nienaganny wizerunek, który gwarantuje jej pierwsze miejsce na listach luksusowych top marek. Nic dziwnego, jej historia ją do tego zobligowała.

 

1_Chanel
Wnętrze butiku Chanel, fot. mat. prasowe

Kalendarium Chanel

1910 - Coco otwiera niewielki sklep z kapeluszami pod szyldem "Chanel modes" i staje się rozpoznawalna wśród arystokracji.

1913 - zachęcona sukcesem swoich pomysłów wśród znajomych, zaprasza kolejne klientki do swojego pierwszego butiku w Deauville.

1915 - Chanel otwiera pracownię w Biarritz.

1921 - Coco prezentuje pierwszy zapach i to nie byle jaki. Nadaje mu prostą nazwę ze swoją szczęśliwą liczbą, po prostu No.5 stworzone przez Ernesta Beaux. W ciągu kilku kolejnych lat, pojawiają się jeszcze trzy zapachy.

1926 - w tym roku w salonie Coco pojawiła się kreacja, bez której żadna kobieta nie wyobraża sobie skompletowanej garderoby - mała czarna zawojowała modowym światem, zaczynając od świetnej oceny w Vogue.

1931 - Chanel jedzie do Hollywood, gdzie jej kreacje robią furorę na planach filmowych między innymi z Gretą Garbo i Marleną Dietrich w rolach głównych. Zdecydowanie gorsze wrażenie robią same gwiazdy. Chanel nie wypowiadała się o nich przychylnie, krytykując ich brak stylu i kaprysy.

1935 - Coco jest w szczytowej formie a popularność zarówno jej samej jak i stylu Chanel już dawno przekroczyła granice kontynentów.

1939 - sielankę burzy wojna. W tej sytuacji Chanel decyduje się na zamknięcie domu krawieckiego w Biarritz.

1954 - 15 lat przerwy to nie przypadek. Kolejna "5" w życiu projektantki i kolejny sukces, gdy 5 lutego na nowo otwiera salon. Ma wtedy 71 lat.

1955 - od lutego pierwsze klientki sięgają po najsłynniejszą torebkę wszechczasów, Chanel 2.55. Prawdopodobnie nie zdają sobie sprawy, że kupują prawdziwy skarb.

10 stycznia 1971 - koniec epoki Gabrielle "Coco" Chanel, ale nie koniec marki. Pośmiertna kolekcja projektantki odnosi ogromny sukces.

 

srodkowe_1
Młodziutka Keira Knightley była ozdobą kampanii zapachu Coco Mademaiselle. Ostatnio jednak wszystkich zachwyciła Vanessa Paradis promująca swoją twarzą między innymi pomadki Rouge Coco,  fot. mat prasowe

Chanel dziś

Po śmierci projektantki marka ani na chwilę nie zwolniła tempa. Już w 1975 roku pod logo Chanel pojawiły się pierwsze kosmetyki. 3 lata później kolejnym "nosem" marki został Jacques Polge i od razu zaangażował się w tworzenie zapachu specjalnie dla męskiej klienteli. Następna zmiana przyszła wraz z pojawianiem się Karla Lagerfelda, który objął dowodzenie w 1983 roku. Projektant jest świetnym kontynuatorem wizji Coco. Ekscentryczny indywidualista wie jak łączyć tak charakterystyczny styl Chanel ze współczesnym duchem. Dzięki niemu w kolekcjach ciągle możemy oglądać charakterystyczne pepitki, kontrasty, perły, tweedowe kostiumy, kroje proste, kobiece i wiecznie modne łączone tak jak w jesiennym sezonie 2010 z młodzieżowym lookiem, futrami i nieco bardziej miejskim stylem. Chanel ma w ofercie wszystko, co potrzebne prawdziwym fashionistom od ubrań przez dodatki, zegarki, biżuterię, na perfumach i pełnej gamie kosmetyków kończąc.

 

Chanel_pokaz
Najnowsza kolekcja Chanel na jesień - zimę 2010, fot. Eastnews

Największe gwiazdy kampanii, nowoczesna oprawa, kolekcje, które zachwycają …Chanel nie poddaje się kryzysom, ostrej konkurencji ani zmianom personalnym cały czas utrzymując równy, wysoki poziom.


Komentarze